Review | Webprint.nl foto album's

Door | 27.11.14 1 reactie
Onlangs werd ik door Webprint.nl benaderd met de vraag of ik het leuk zou vinden een van hun producten uit te testen. Er zijn op dit moment best veel webshops waar je fotoalbum's, een foto op canvas, gewone foto's etc. kan laten afdrukken, met een aantal heb ik al ervaring maar van Webprint had ik nog niet eerder gehoord. Ik was dus erg benieuwd en heb er uiteindelijk voor gekozen een fotoalbum te laten maken, ik wil namelijk al heel lang een fotografie portfolio en dit leek me een super leuke en mooie optie.

Vol nieuwsgierigheid ging ik naar de website om mijn foto albums samen te stellen. Je hebt de keus tussen een liggend, staand, vierkant of thema fotoalbum. Daarnaast kun je ook nog de grootte van de album kiezen S/M/L/XL. Ik ben van de kleine boekjes die je makkelijk mee kan nemen, dus ik heb voor een S en een M foto album gekozen. Bij het samenstellen van de fotoalbums was daar meteen al het fijne feit dat je niet eerst een programma op je computer hoeft te installeren maar gewoon online je foto album kan maken. En je krijgt meteen een simpele korte uitleg! Het is een gebruiksvriendelijk opmaak programma met veel verschillende standaard indelingen, maar je kan ook zelf een indeling maken. Ook kun je tekst, clipart en achtergronden toevoegen.

Ik heb dus 2 verschillende formaten besteld en ook heb ik gekozen voor 1 matte en 1 glans versie zodat je echt goed het verschil kunt zien, en dus ook ziet wat je mooier vindt. Laten we met de glans versie beginnen:

Fotoalbum vierkant M Fotopapier hoogglans zachte kaft
In een woord prachtig, de glans laat je foto's echt tot leven komen.
De foto's zien dus echt heel goed uit. Dit fotoalbum is 13x13 cm. De voor- en achterkant heb ik zelf ontworpen maar kan hier eventueel ook een gewone foto plaatsen. De afwerking is top.

Fotoalbum liggend S Fotopapier mat zachte kaft
Zelf ben ik echt fan van matte foto's. Hoewel de foto's bij de glanzende versie wel echt uit je foto album springen vind ik matte foto's ook iets heel moois hebben. Dit fotoalbum is 15x10 cm en is dus een heel handig formaat voor liggende foto's.

Een klein minpuntje
Natuurlijk valt er altijd wel wat te zeuren, zo ook door mij ;-) De afwerking van het liggende, matte fotoalbum vind ik iets minder. Er zat een klein deukje in en aan de voorkant zie je een beetje wit van het snijden. Nu ben ik een afgestudeerd als grafisch vormgever en let ik waarschijnlijk op hele andere dingen dan de meeste mensen, en zie ik dit soort kleine details misschien wat eerder. Het is natuurlijk wel een zwarte kaft wat alles wat eerder zichtbaar maakt maar toch moet ook dit kleine minpuntje benoemd worden.

Conclusie
De prijs/kwaliteit verhouding is echt geweldig. De foto's zien er prachtig uit, de service is goed en het online programma om je fotoalbum samen te stellen is erg gebruiksvriendelijk. Ik heb natuurlijk de beide boekjes meegenomen naar mijn werk en toevallig was ik jarig, dus ook dat was een mooie kans om de foto albums even rond te laten gaan. Iedereen vond het er erg mooi uitzien (en het kleine minpuntje van mij was niemand opgevallen) Er is zelfs al een familielid die ook een fotoalbum gaat laten maken bij Webprint.nl ;-) Al met al ben ik dus zeer tevreden!

Wat vinden jullie van de foto albums? Zou je er zelf ook een willen?

Nieuwer bericht Ouder bericht

1 opmerking: