Review | Eye-Fi Mobi Card

Door | 11.9.14 4 reacties
Zonder internet, draadloos foto's van je camera naar je tablet of mobiel versturen. Dat klink toch super! Het is mogelijk met de Eye-Fi Mobi Card. Onlangs ben ik door Eye-Fi benaderd met de vraag of ik de Eye-Fi Mobi Card uit zou willen testen en natuurlijk zei ik ja! Ik had al vaker van Eye-Fi gehoord en wilde nu zelf wel eens zien hoe dat allemaal werkt.

Het product
De Eye-Fi Mobi is een Een SD-geheugenkaartje met een ingebouwde wifi-hotspot. Dit betekent dat als je mobiel of tablet (IOS/Android) is verbonden met dit kaartje, de foto's die je maakt rechtstreeks naar jouw apparaat worden verstuurd. Hiervoor heb je geen internetverbinding nodig. Nu kun je dus altijd en overal een foto die je net hebt gemaakt direct laten zien op bijvoorbeeld social media!

Beginnen
Het enige wat je nodig hebt om de SD kaart (dus camera) te verbinden met bijvoorbeeld je iPad is de gratis Eye-Fi Mobi app en de activatie code achter op het doosje waar de SD kaart in zit. Zodra je deze invult wordt er (in het geval van gebruik met je iPad zoals ik in deze review doe) een profiel geïnstalleerd waardoor je de iPad kan verbinden met het Eye-Fi Mobi kaartje. Het spreekt voor zich en is echt zo gedaan, wat erg fijn is want niemand heeft zin om eerst een uur bezig te zijn met een installatie. Nee, zodra je dit kaartje hebt wil je hem testen! -lees hier de volledige setup voor iPad/iPhone en hier voor Android-

En dan nu je camera, hier vind je een lijst met (700!) camera's die de Eye-Fi Mobi card ondersteunen. Het is natuurlijk belangrijk dat dit kan! Ik heb mijn Canon 600D gebruikt, als je het kaartje in je camera doet zie je een wifi icoon met "off" staan. Wat je moet doen:

• Ga naar je cameramenu en dan naar de eerste moersleutel, daar staat nu Eye-Fi instellingen bij, klik deze aan om bij de instellingen van de Eye-Fi Mobi SD kaart te komen.
  • Ga naar Eye-Fi Trans en zet de verbinding aan.

• Nu is je camera er klaar voor, ga nu naar 'instellingen' op je iPad en klik Wi-Fi aan. Je zult zien dat de wifi van Eye-Fi Mobi er nu tussen staat, klik deze aan en je iPad en camera zijn verbonden! Krijg je het Wi-Fi signaal niet meteen te zien? Maak dan een foto met je camera, het Wi-Fi signaal zal meteen verschijnen en zodra je bent verbonden wordt je foto naar je iPad verstuurd.

Let op
Met de Eye-Fi Mobi SD Card kan je geen RAW foto's versturen naar je tablet of mobiel. Dit is natuurlijk logisch aangezien RAW foto's niet zomaar weergegeven kunnen worden. Je moet dus in JPG schieten om de foto's ook daadwerkelijk te kunnen versturen naar je tablet of mobiel. Ook moet je camera ingesteld staan op JPG om het Eye-Fi wifi signaal te kunnen zien op je tablet/mobiel

Conclusie
Wat is dit handig zeg! Ik zie het al voor me, mijn volgende vakantie. Ik doe altijd moeilijk met tussendoor foto's maken met mijn mobiel om naar het thuisfront te sturen of op facebook te plaatsen. Die foto's zijn natuurlijk een stuk minder mooi als ik ze maak met mijn mobiel, maar nu hoeft dat niet meer! Vooral in deze situatie dus ideaal. Als ik echter een dagje in Nederland op pad ga, denk ik dat ik toch voor mijn eigen SD kaart kies (ook omdat ik fan van RAW ben haha.) Maar op vakantie, weekendjes weg of als je bezig bent met een shoot en je wil wat foto's laten zien echt super! En je hebt meteen een back-up van je foto's!

Verkooppunten
Er zijn erg veel winkels waar je de Eye-Fi Mobi Card kan kopen. MediaMarkt, Bol.com en Camera.nu zijn daar een aantal van. Voor al de verkooppunten kun je hier kijken. De kaartjes zijn er in varianten van 8GB, 16GB en 32GB de prijzen variëren van €40,00 - €80,00.

Mocht je nog vragen hebben over de Eye-Fi Mobi SD kaart, stel ze vooral!

Nieuwer bericht Ouder bericht

4 opmerkingen: